Zoeken
'Huidpijn' geselecteerd voor campagne 'Lees met andere ogen'
De Leescoalitie heeft Huidpijn geselecteerd voor hun campagne 'Lees met andere ogen'. De thriller van Saskia Noort is onderdeel van hun rubriek 'Kijken met de ogen van iemand uit een andere sociale klasse'.

'Huidpijn' geselecteerd voor campagne 'Lees met andere ogen'

Gepubliceerd op 30 januari, 2018 om 00:00, aangepast op 15 april, 2022 om 10:53

Met deze campagne nodigt de Leescoalitie in 2018 iedereen uit om eens (vaker) een boek te lezen over iemand die anders is dan zijzelf, een doelstelling die past bij hun missie om mensen aan het lezen te krijgen. Want wie leest, kijkt met andermans ogen en verplaatst zich haast ongemerkt in personages met bijvoorbeeld een andere leeftijd, sociale klasse, herkomst of seksuele voorkeur. 

Belangrijk onderdeel van de campagne is de website leesmetandermansogen.nl, waarop concrete tips (in tekst, beeld en video) worden gegeven voor boeken die je met andermans ogen laten lezen. De boekentips zijn samengesteld aan de hand van uw input en tips van boekhandelaren en bibliothecarissen en worden in de loop van dit jaar uitgebreid. 

De campagne is gelanceerd met posters in boekhandel en bibliotheek én een kick off op het Binnenhof.

Auteurs
Auteur: Saskia Noort

Saskia Noort (1967) is schrijfster en columniste. Van haar boeken werden 3,5 miljoen exemplaren verkocht. Haar werk werd in vijftien talen vertaald en werd bewerkt voor televisie, film en theater. Van haar achtste thriller Bonuskind werden ruim 200.000 exemplaren verkocht en het was tevens het bestverkochte spannende boek van 2020. In feburari 2024 zijn de Engelse wereldrechten van Bonuskind verkocht aan Amazon Crossing.

Blijf op de hoogte

Volg onze sociale media voor het laatste nieuws: