BOEK

Daddy

Daddy

Emma Cline

Van de auteur van de internationale bestseller De meisjes

ISBN: 9789048856329 | Paperback, 240 blz | € 22.99


De nanny van een beroemde familie verstopt zich voor de pers na een schandaal. Een elfjarig meisje wordt door haar oudere vriendin uitgedaagd. Een vader onderbreekt zijn rendez-vous om zijn zoon op te halen na een weerzinwekkend incident, maar wie is schuldig?
Net als in haar veelgeroemde debuutroman De meisjes verkent Emma Cline in deze verhalen de schaduwkant van de mens. Met buitengewoon inzicht en scherpte toont ze alledaagse misverstanden met perverse, gewelddadige en levensveranderende gevolgen. Voortdurend belicht ze de schurende interactie tussen mannen en vrouwen, ouders en kinderen. Daddy bevestigt Clines reputatie als een van de grootste talenten van de hedendaagse literatuur.

De grote kracht van Daddy is de tastende toon waarmee Cline die zoektocht van haar mannelijke hoofdpersonen beschrijft. Nergens presenteert ze een rekening en van morele suprematie ten opzichte van de tobbende vaders is geen sprake.

Het Parool

Clines gevoel voor humor maakt de donkere verhalen verteerbaar. In taal en stijl is Cline, net als in haar debuut, oersterk.

De Standaard der Letteren

Cline delves deeper into the same thematic concerns that haunted The Girls: agency, cost, the performance of gender, the undercurrent of violence roiling just beneath the surface of ordinary life…. Cline’s virtuosic sensory descriptions are pared down in a way that allows her piercing psychological insights to shine. A satiric, bone-dry humor reigns. Atmospheres hum as though shot through with electricity; place informs psychology, and vice versa.

The Paris Review

Explore[s] similar terrain to Cline’s eerie and lyrical bestselling debut, The Girls: the power dynamics within families, characters who sabotage themselves, acts of violence.

Vulture

Cline follows up her bestselling The Girls with a probing, low-key collection that speaks to the raw nerves of everyday people as they struggle against pressures both personal and perennial. . . The subtlety of these 10 stories may surprise readers expecting the same luridness Cline brought to The Girls, but the payoffs are as gratifying as they are shattering.

Publishers Weekly

Cline’s fiction is full of binaries pressing up against one another: youthful promise and life’s realities; success and failure; darkness and humor; external beauty and internal rot. A typical way she begins a story is to describe a place that seems initially perfect, until a character quickly, sometimes shockingly, realizes otherwise. . . In many of Cline’s earlier stories, older men prey on the attention-seeking desires of insecure girls and young women, often to devastating ends, as in her short stories “Marion” and “Los Angeles”. . . Today, the binary has flipped. . . The perspective of many of the newer stories in Daddy inhabits the minds not of girls or young women but of the men who prey upon them—and the delusions they live in.

The Wallstreet Journal

Cline writes with such grace and precision that every sentence is a joy to absorb.

LitHub

Daddy’s ten masterful, provocative stories confirm that Cline is a staggering talent.

Esquire